Veckobrev v. 22

En härlig vecka har det varit, med fin arbetsro och roliga aktiviteter. Eleverna har läst hemma med er och det leder fram till fin utveckling gällande deras läsinlärning. Toppen!
 
 
 
Nästa vecka är det idrott tisdag och torsdag. 

Onsdag den 27:e kommer Jens Hult och uppträder i idrottshallen kl. 13.00. Han var tidigare med i Idol och arbetar nu heltid som musiker. Glädjande att han väljer att komma och besöka oss och inspirera eleverna till att allt går, om man har viljan och tron på sig själv!

Vi kommer att jobba på i våra böcker i matematik och svenska för att göra färdigt dom innan terminen är slut. Eleverna ligger bra till och jobbar fint. Detta för att vi i fyran kommer starta från början. Inga lösa papper i lådor, utan i stället ordning i sin egen bänk och koll på sina papper i pärmar. Jag och min kollega Maria, som kommer vara lärare för 4a, kommer inreda klassrummen med skärmar så det blir som "kontorsplatser". Lugn, ro och en egen yta är viktigt för koncentrationen och den enskilde elevens inlärningsmöjligheter. Vi kommer arbeta målmedvetet, med olika teman så eleverna känner intresse för sitt eget lärande. Vi ser mycket fram mot att få arbeta tillsammans med eleverna i höst.
 
Men nu är nu, så vi passar på att njuta och glädjas i skolan, så kommer eleverna fylla sinnet med kunskaper.
 
Alla är vi olika och vi flyger mot målet så långt vi bestämmer oss för!  För mig är resan mot mitt uppsatta mål viktig. Jag vill ha så roligt jag bara kan, njuta av alla stunder jag får vara med om och känna tacksamhet för att jag får finnas i livet, jippie och ha en härlig helg :-) 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

skickavidaretrivas.blogg.se

Kraft, vilja, mod- nu skickar vi kunskaperna vidare. Klass 3 b i Sätunaskolan i Märsta är glada att vi kan dela med oss våra kunskaper och värderingar. Nu kastar vi loss, häng gärna med!

RSS 2.0